Vill du bli brun till sommaren?

Publicerad 2015-07-15 09:13:00 i Allmänt, Foto, Tips, Vardag,

Som rubriken lyder vill du bli brunare under sommare men inte har det bästa piggmentet utan det piggmentet som är väldigt ljust och knappt går att bli brun under sommaren. Jag vet hur det är för mitt piggment vanligtvis är jätte dåligt blir knappt brun om sommaren men då har jag super bra tips för dig om du har samma bekymmer!
 
Jag har stärkt upp mitt piggment super mycket och får nu färg så fort jag är ute i solen i någon timme och detta tog endast 1 månad för mig. Du undrar nu säkert men hur då? Jo genom att sola solarium det är oftast den största anledningen till att människor som vanligtvis har väldigt vit hy.
Börja med att sola solarium en kortsund det första gångerna höj sedan sol tiden efter varje solning men sola bara en gång i veckan till en början om du inte vill bli en röd räka. Och sedan när du solar längre tid sola endast en gång i veckan men sola då i det lite starkare solariumerna och sola INTE mer än 10 gånger/år då du måste tänka på att solarier framkallar cancer så forskare säger att man inte bör sola för mycket i solarium och rekomenderar högst 10 gånger/år så sola 1 gång i veckan i 10 veckor och har du tur så kanske det även är soligt och varmt någon dag så då kan du lägga dig ute i den riktiga solen och steka på men glöm inte solskydd och vips du kommer vara brun innan sommarens slut!
 
Tips på solkrämer vid solning av riktig sol:

Nivea sun protect & bronze använder jag bland annat mig av
men spf 10 men högre funkar nog säkert också bra.
 
Hawaiian Tropic  Anväder jag mig av ibland men när det är lite svalare ute och inte typ 30grader ute eller när jag cycklar och har linne och svalare kläder på mig  och har spf 4 den funkar bra tycker jag. 
 
Blir du röd efter du har solat ute kanske du kan ha på dig lite after sun.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Monte.blogg.se

Hej! Jag heter Kristina och är 17 år och det är jag som driver denna blogg sedan 2013. Jag går på gymnasiet Wången som är uppe i Östersund. Här får ni ta del av min vardag, mina intressen, travsport, hästar och mycket mer.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela