Massa att skriva om!

Publicerad 2014-09-06 13:16:49 i Allmänt, Foto, Hästarna, Monté, Tips, Vardag, Wången,

Hej alla! Förlåt för dålig blogging men idag slänger jag in ett längre inlägg om vad som har hänt här under de senaste 2 veckorna massa att skriva om!
 
Jo till en början har jag fått massa nya vänner och alla här uppe är som en ända stor familj så enormt trevligt att vara här.
 
Samt har jag fått en pass häst som heter Wazzup "Isaac" en 11-årig varmblods valack. En jätte snäll kille men ändå pigg och framåt. Har även nu lärt mig att köra och sela på egenhand så sjukt kul det är att köra. Fick även i torsdags rida monté på Isaac men de är något vi tillsammans måste träna på bl.a bättre kommunikation samt lite konditionsträning för sadel. Jag ska nämligen här uppe på Wången få rida Isaac i mitt sista licenslopp för monté sen så ska jag starta efter det med Victor hemma i Gävle. Hoppas även på att jag får rida Isaac i något montélopp också. För Isaac skulle nog med lite mer träning bli en monté häst för han är super duktig för sadel bara att han måste förstå lite mer hur han ska springa sen så är han en bra montéhäst.
 
Har även andra roliga saker att skriva om som när vi i ettan blev nollade i onsdags jo treorna bandfast oss ettor med hörep sen så fick vi vatten på oss sen in i en transport som vi fick åka runt i sen när vi 29 stycken satt in tryckta i en transport kastade de in blöt betfor. Sen fortsatte vi att åka i transporten men när vi alla var där inne så knöt några från vår klass upp repet för dörren till transporten så vi alla kunde smita när de stannade med transporten och alla sprang runt som galna höns sen fick vi gå upp till boendet igen. Men där hade de bytt byråar och fixat med rummen haha..
 
Sen igår när jag, Fanny, Fanny och Moa hade varit i Östersund då vi hade handlat lite saker samt mat. Så skulle vi ta bussen hem igen från Östersund efter som att vi bara har varit här i 2 veckor och 3 dagar så visste vi inte att vi skulle av vid ett ställe som heter Nälden så vi fortsatte med bussen till Trångsviken något stället mitt ute i ingen stans där satt vi i typ 40 minuter innan vi blev upp hämtade av en av fritidsledarna på Wången haha.. Vi hade alltså varit på andra sidan sjön och busschauffören hade sagt till oss att gå tillbaka till Wången dessutom haha.. 3 blondiner och 1 brunett hur gick det till kan man ju undra.

Sen när vi var hemma igen blev det film kväll till 3 på natten.
 
Men idag blir det nog bara en slapp dag även fast man blir väckt här typ halv 11 på morgonen. Och ja vi har ett lite ostädat rum men vi har inte riktigt orkat städat men vi ska snart. Så här ser ett dubbelrum ut uppe på wången fast vårat rum ska bli rustat till höstlovet för de är lite fel på det så de behövs rustas upp lite men de ska alla rummen i B-huset men vårat ska bli rustat först. Fast idag måste jag hitta lite spikar så jag kan fixa till lite här inne.
 
Utsikten från mitt och Fannys rum (orkade inte redigera så de är lite mörka)
 
Jag ska ge till er som ska börja här nästa år är att ta med er ett par hörlurar om ni ska bo i dubbelrum för i början kan de bli lite drygt när det inte är tyst på kvällarna och man vill sova. För de är mest med rörelse i dubbel boendena men det lugnar ner sig efter några veckor och ni kommer vänja er. Samt spelas det musik i nästan varje rum så de är ju inte så tyst på eftermiddagarna ibland eller tidiga kvällar. Men man får ju även tänka på att vi är tonåringar och vi är inte de lättaste att handskas med "som de vuxna säger" Men annars är det de bästa stället man kan vara på och gå gymnasiet.
 
Hoppas ni har det bra och jag ska försöka blogga på så gott jag kan!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-09-19 12:04:23

Blogga mer Kristina ! :)

Svar: Nytt inlägg är uppe! :)//Kristina
Kristina Johansson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Monte.blogg.se

Hej! Jag heter Kristina och är 17 år och det är jag som driver denna blogg sedan 2013. Jag går på gymnasiet Wången som är uppe i Östersund. Här får ni ta del av min vardag, mina intressen, travsport, hästar och mycket mer.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela