Hejsan hoppsan!

Publicerad 2014-09-19 13:21:50 i Allmänt, Blandat, Hästarna, Loppen, Vardag,

Hej alla!
 
Här rullar dagarna på uppe på Wången. Det är ungefär 6 veckor kvar tills lov och jag åker hem till Gävle igen. Inte sån stor hemlängtan än men saknar så klart alla nära och kära i Gävle.
 
Hoppas på att innan jag åker hem till Gävle igen att jag får rida mitt sista licenslopp här så jag kan tävla direkt när jag kommer hem med Victor. Fast jag skulle väldigt gärna vilja ha med honom upp hit men dock funkade det inte så de blev lite tråkigt att jag inte kunde ta med mig honom upp min bästa vän men jag får helt enkelt när jag är hemma åka och hälsa på honom så mycket jag bara kan. Samt hoppas jag på att jag får fortsätta med inridningen av Racey också. För den delen så startade Racey på Romme i måndags och blev 7:a.
 
Min passhäst Isaac går det jätte bra med dock blev han något öm i ryggen när jag red monté motion på honom så jag ska börja bygga lite rygg muskler på honom samt mjuka upp honom för han är så stel med sadel så i går tog vi oss till paddocken här och red lite. Samt nu så ska även vi trav elever få köra/rida på söndagar också. Så då blir det körning/ridning måndagar,tisdagar, torsdagar och söndagar sen skulle även lärarna kolla om vi kan få köra/rida på fredagar också då vissa av våra passhästar ska gå kadrilj på Friends arena den 27 - 30 november. Och ja då ska även min passhäst vara med så nu ska han tränas på. Och få upp konditionen lite.
 
Annars händer det inte så mycket mer här. Ska ta och beställa lite foton så jag och Fanny kan pimpa rummet lite samt ska vi ut och fota lite sen också.
 
Men nu ska jag ut och ta mig en jogging tur och får se om min hälsena tillåter det.
 
Hoppas alla har det bra så skriver jag något inlägg snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Monte.blogg.se

Hej! Jag heter Kristina och är 17 år och det är jag som driver denna blogg sedan 2013. Jag går på gymnasiet Wången som är uppe i Östersund. Här får ni ta del av min vardag, mina intressen, travsport, hästar och mycket mer.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela