Hemma igen!

Publicerad 2014-10-25 20:23:00 i Allmänt, Blandat, Foto, Hästarna,

Nu har jag äntligen kommit hem. Oj vad det är skönt att få komma hem till alla och oj va jag har saknat alla här hemma. Har ju glömt att slänga in lite inlägg så jag får skriva ett längre nu istället.
 
Jo jag blev godkänd i licensloppet som jag har nämnt i något annat inlägg att jag skulle rida och nu väntar jag bara på att min hemma bana ska godkänna allt så jag får rida lite snart. Och i morgon får jag äntligen träffa min bästa Vicke oj vad jag har saknat honom! Ska bli spännande att se om det är samma häst innan jag åkte eller om det är någon förändring.
 
Vill ni veta en sak? Jo uppe på wången är det snö nu brrr ska ta med mig massa vinter kläder upp dit när jag åker upp dit igen.
En tidigare bild från förra veckan då hade det inte kommit så mycket snö som det är nu men jätte fint är det i skogarna och det är ännu mysigare att rida där.
 
Men börjar sakna Isaac lite nu jag tror jag börjar gilla den hästen mer och mer nu
 
Om ni undrar varför alla bilder är tagna från snapchat är det för att min vanliga kamera på mobilen inte fungerar och det är bara snapchat som fungerar på min mobil men ska försöka få bättre bilder sen med systemkameran på isaac så ni verkligen får se hur han ser ut.
I alla fall så har isaac lärt sig att galoppera nu och det är ett plus så han kan byta lite gång arter än att bara trava hela tiden då trav förstör ben och leder så mycket och efter som att han även passar ibland så är det en mycket bra val möjlighet men bara för att han kan galoppera behöver det inte betyda att han inte kan trava längre för det kan han mycket bra.
 
Ska prova rida honom på banan uppe på Wången någon dag framöver i snabbare tempo och se om det kan bli något av den här hästen även fast åren börjar ta in på honom men lite har han ändå kvar att ge har jag märkt när man har ridit honom.
 
Måste bara dela med mig en rolig sak till er, Jo det var så att jag och min rums kommit sov och en kompis som går i samma klass till oss som då också heter Fanny men kommer framöver i inlägg kallas Timonen. Jo i iallafall så berättade Timonen då att jag hade skrikit åt min rums kompis
Jag- Sänk musiken Fanny!!
Fanny- jag har båda kuddarna
och klockan var då 4 på natten och det var knäpp tyst i rummet, jag börjar undra om det är wången syndrom haha..
Sen en till liten rolig sak var att vi tre plus två andra som vi har lärt känna åkte till Norge bara så där mitt i veckan vi gick in på kapphal och åkte hem igen ja vad säger man inte mycket för sig då eller?
 
Den här låten är så sjukt bra lyssnar bokstavligen sönder den:
 
 
Ska i ett senare i ett annat inlägg göra topp 10 bästa låtarna by Kristina.
 
Nä nu ska jag ut och gå med Elvis så jag slänger in ett snabb inlägg efter jag har varit på travet i morgon.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Monte.blogg.se

Hej! Jag heter Kristina och är 17 år och det är jag som driver denna blogg sedan 2013. Jag går på gymnasiet Wången som är uppe i Östersund. Här får ni ta del av min vardag, mina intressen, travsport, hästar och mycket mer.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela