Massa att skriva om

Publicerad 2014-05-25 21:52:36 i Allmänt, Foto, Loppen, Monté, Natur,

Hallå alla läsare! Har väldigt mycket att skriva om nu efter som jag har varit jätte dålig på att blogga, ber så mycket om ursäkt för det. I alla fall så startade Victor för lite mer än 1 vecka sedan och gissa vad? Jo han vann! Var jätte roligt att han fick ta sin andra vinst och vi hade en jätte duktig ryttare också. Men tråkigt nog fick Victor 10 dagars startförbud för dålig trav och då kunde jag inte häller ha med honom under licenskursen förra veckan.
 Och under licens kursen veckan före var han riktigt släng i vägg, han var jätte bra i värmningen men sen när vi skulle rida licensloppet så galoppera han och vägra stanna, jag försökte bromsa ner honom men han bara galoppera fortare då samt när jag skulle ta ut honom så försökte han sticka i väg så det bästa jag kunde göra då var att hänga med de andra för jag ville inte orsaka kaos på hela travbanan med Victor. Så nu efter som att han har startförbud så ska han få stå och vila ett tag och jag ska eventuellt få rida en annan häst av tränaren Victor står hos provade rida henne ( Pocahontas Granite) en underbart snäll häst och blev lite chockad över att jag red en häst som kunde lyssna på mig haha. Visserligen var det fart i henne men enormt snäll så jag hoppas jätte mycket på att jag får ha med henne på licenskursen.
Har ni några bra tips på hur jag ska få bättre sits i sadeln eller några andra synpunkter/tips är det bara att skriva en kommentar!

V75 här i Gävle var jätte trevligt mycket fina hästar och bra lopp, längtar redan tills nästa V75!
Elitloppet idag, tyvärr kunde jag inte åka dit även fast jag jätte gärna hade velat det men ska försöka planera in det tills nästa år, jätte duktiga hästar med där och vinnaren blev den franska hästen Timoko och Björn Goop i sulkyn duktiga! Grattis från mig!
Skolavslutningen börjar närma sig det är ungefär två veckor kvar, känns som vi nyss började men tiden går fort och jag går ut 9:an jätte roligt kommer naturligtvis sakna mina klasskompisar men träffar säkert på de efter 9:an också och sen får jag ju nya vänner på gymnasiet också. Den här veckan ska jag kämpa med matten för jag måste klara matten har prov för ett betyg på onsdag annars är det matten jag inte har betyg i känns lite surt i så fall när jag har betyg och även höjt i alla andra ämnen. Och klara jag inte matten då blir det bye bye gymnasiet och hej no life typ.
 
Min personliga favorit med Victor och Nathalie, vad tycker ni?
 Lite sommar bilder
Ha det bra tillsvidare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Monte.blogg.se

Hej! Jag heter Kristina och är 17 år och det är jag som driver denna blogg sedan 2013. Jag går på gymnasiet Wången som är uppe i Östersund. Här får ni ta del av min vardag, mina intressen, travsport, hästar och mycket mer.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela