Fullt upp

Publicerad 2014-01-13 23:56:00 i Allmänt, Hästarna,

Skulle ha gjort ett inlägg under helgen men hann inte med tyvärr så jag skriver idag istället.
 
I lördags red jag Victor det gick ju lite så där då jag använde järvsöfaks bett men de verkar inte riktigt passa honom, så jag ska endast använda det vanliga bettet på han har så kanske han blir lite lungnare. Och sen var han väldigt
ofokuserad inne på travet när jag red och försökte dra i väg ett par gånger med mig och såg "massa" saker som inte exsisterade men jag får tänka possetivt han är fortfarande ung.
 
Hade även tänkt att använda min ny in köpta monté sadel men när jag väl skulle in på travbutiken och köpa ett par passande stigbyglar och en förbygel/brösta men naturligtvis var det jag skulle ha slut och de skulle inte få in det förns nästa lördag så då får jag vänta. Men jag hade en sån tur att det fanns en sadel att låna av tränaren där Victor står hos. Fick även möjligheten att lämmna kvar sadeln och det jag hade med mig till Victor så att jag skulle slippa släpa mig sadeln och det andra grejorna fram och tillbaka. Jätte toppen tycker jag!
 
Kursen i monté/trav har börjat igen (måndag) och det var jätte kul att vara tillbaka där igen, voltningen har blivit mycket bättre och känner mig mycket säkrare på det nu. Hoppas jag även hinner med lite mer saker så jag blir väl för beredd på montélicens kursen som starat någon gång under mars.
 
Nu har skolan börjat igen och det känns som om det är mer press nu än vad det var förra terminen lärarna tjatar redan om nationella, har även redan nu fått möjlighet att söka till gymnasium men jag har fortfarande svårt att välja vart jag vill gå. Men efter som att de flesta i min familj säger att jag bara får gå här i Gävle så känns det riktigt tråkigt då jag verkligen vill gå gymnasiet i Stockholm. Då jag tycker att det är fler och bättre gymnasium där, och dessutom skulle det kännas bra att få komma bort här i från Gävle några år. Det finns nämligen bara ett gymnasium här i Gävle som jag skulle kunna tänka mig att gå på och sen finns det inga andra jag tycker passar mig. Men troligtvis så blir det som jag har tänkt det att jag söker till det gymnasiumet jag skulle kunna tänka mig att gå här i Gävle och sen söker jag de andra i Stockholm.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Monte.blogg.se

Hej! Jag heter Kristina och är 17 år och det är jag som driver denna blogg sedan 2013. Jag går på gymnasiet Wången som är uppe i Östersund. Här får ni ta del av min vardag, mina intressen, travsport, hästar och mycket mer.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela