Licenslopp

Publicerad 2014-04-22 23:02:00 i Allmänt,

Halloj!
Har haft licens lopp idag med Victor och han var jätte duktig.Springer på bra och känner att han är i perfekt tävlings form. Men han måste dock få mer och äta igen då han har börjat magra av. Det var tio stycken med idag och jag kom in som nummer sju i mål. Mina ben tog memot jätte mycket idag då vi fick volta hur länge som helst. Hoppas verkligen att min kompis som också ska börja med monté snart är med i något av loppen, skulle vara jätte kul att få tävla emot henne sen.

Har även lite tragiska nyheter att berätta något ni också borde få veta tycker jag då det även berör mig. Jag börjar från början: Det var så att min vän som även tävlar Victor red ut med en tjej på 15 år och hon red världens snällaste häst, de skulle rida lite trav jobb ute i skogen men på något vis lyckades hon (15-åringen) tappa stigbygeln och hästen vänder tvärt. Hon försöker hålla sig kvar genom att hålla i sig runt halsen på hästen. Hon ramlar av och ner i ett dike vet inte riktigt om det var då hon slog i huvudet i en sten eller om det var innan hon ramla ner i diket. Hon förs till Uppsala Akademiska sjukhuset där de konstaterar att hon har en spricka i skallen (Vad de tror). Detta hände under Torsdagen, hon kämpade men hon avled i dag (Tisdag) Hon blev inte ens 16 år. Usch vad livet är orättvist!
Rest In Peace! Tankar går till alla som kände henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Monte.blogg.se

Hej! Jag heter Kristina och är 17 år och det är jag som driver denna blogg sedan 2013. Jag går på gymnasiet Wången som är uppe i Östersund. Här får ni ta del av min vardag, mina intressen, travsport, hästar och mycket mer.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela