När allergi är i hösta topp...

Publicerad 2015-07-12 15:11:00 i Allmänt, Blandat, Foto, Vardag, trav,

Alltså denna allergi den är förfärlig ibland öskar jag bara att forskarna kunde forska fram något iform av medicinsk form som gör att man blir frisk och kan tåla det man är allergisk mot och att allergin aldrig kommer tillbaka mer..
 
Men jag kanske får skylla mig själv lite efter som att jag är bland hästar,hö,damm och pollen nu tänker ni säkert varför är hon bland hästar och speciellt när hon är allergisk mot dem? Faktum är att när jag först börja märka att jag var allergisk mot hästar eller hö som vi bara trodde då var att jag var typ 8 år och hade varit i stallet sen jag var 2 år och red på ridskola och levde toppen liv så då fanns det ingen väg att bara sluta med det jag älska mest av allt i hela värden hästarna. Men tyvärr blev det ett tag lite för mycket allergi så jag fick ta avstånd från stall under en period och det var inte speciellt kul men sedan fick jag allergi tabletter som gjorde att jag kunde gå tillbaka till stallet och hästarna.
 
Men nu detta år har allt bara blivit sämre speciellt nu när det har varit väldigt varmt och nu är jag super allergisk och mina allergi tabletter har nästintill slutat fungera så nu väntar jag tid så läkarna kan kolla exakt precis vad jag är allergisk mot så jag får ny medicin. Och läkarna kommer troligtvis säga att det bästa för mig är att sluta vara i stallet och satsa på något annat i stället men nej kommer inte att hända då hästarna betyder hel mitt liv och ja jag kommer leva med denna allergi om det så behövs för jag ska uppfylla min dröm och få efter gymnasium börja jobba i ett riktigt travstall på professionell nivå.
 
Dessa två är mina nya bästa vänner just nu..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Neapocalypse och tinkerhästen Clooney

Publicerad 2015-07-12 18:33:43

Min pojkvän är allergisk faktiskt. Han har dock börjat bygga resistens mot det, nu får han inte någon reaktion om jag t.ex skippar att duscha när jag varit i stallet :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Monte.blogg.se

Hej! Jag heter Kristina och är 17 år och det är jag som driver denna blogg sedan 2013. Jag går på gymnasiet Wången som är uppe i Östersund. Här får ni ta del av min vardag, mina intressen, travsport, hästar och mycket mer.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela