Nyheter till er läsare!

Publicerad 2014-08-13 21:26:00 i Allmänt, Blandat, Vardag,

Jo som rubriken säger massa nyheter för er även några som kan komma som en shock.
 
 Racey startade i slutet av förra månaden men hann tyvärr inte att uppdatera då samt så glömde jag kameran i vår hästbuss så det blev inga bilder. Men den 18/8 startar hon igen på Hagmyren i lopp 9. Inridningen på Racey fortsätter med goda framgångar men är fortfarande något osäker men vi har lyckats nu att ta oss ut på rakbanan och även travat men som sagt är hon lite för osäker i sig själv tyvärr men det är bara att träna på så kommer hon nog kunna funka som en monté häst också.

Då undrar ni säkert också hur det är med Victor, jo han är tyvärr tråkigt nog fortfarande halt och kommer nog inte till start till i september/oktober igen.
 
Sen återgår vi till de mindre roliga nyheterna att vi tyvärr har sålt Pirat men han har fått flyttat till en tjej som kommer att ha honom som western häst och kommer troligtvis trivas bättre som det än som travare då han inte riktigt funkade på slutet och han var inte riktigt 100 osv men nu har han det fantastiskt bra.
 
Sen så kommer nog detta som en shock till er det är nämligen så att jag inte ville avslöja för mycket förut men nu är allt klar och jag kan meddela er att jag kommer gå i skola i Östersund på WÅNGEN fick själv en riktig shock när brevet kom hem till mig att jag hade kommit in som resserv blev sjukt glad. Så hejdå Real och hej Wången. Om jag själv får gissa så tycket jag att jag har större möjligheter att utbilda mig till det jag vill på Wången än på Real men det är vad jag tycker.
Har även hört att det är nya lärare i år och det är Bo Eklöf "Bosse" & Camilla hed. Ska bli jätte kul med nya lärare, nya vänner, ett nytt stället att få komma till osv.
Kommer så klart att sakna min nöt men får hoppas på att jag har möjligheten till att ta med honom till Wången efter höstlovet.
 
I morgon blir det lite trav på Gävletravet som jag hade tänkt att åka och kolla på samt ska jag nog ta och fota och de är även hästar från stallet som Racey står i som ska starta hoppas på bra placeringar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Monte.blogg.se

Hej! Jag heter Kristina och är 17 år och det är jag som driver denna blogg sedan 2013. Jag går på gymnasiet Wången som är uppe i Östersund. Här får ni ta del av min vardag, mina intressen, travsport, hästar och mycket mer.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela